Marknaden är under ständig rörelse. Den digitala utvecklingen, sociala medier, content marketing, storytelling och automatiserad försäljning. Med nya spelregler inom sälj & marknad, kunder som efterfrågar en partner snarare än en leverantör - vad innebär det idag att vara en framgångsrik säljare och en relevant marknadsavdelning?
På Poolia Sälj & Marknad följer vi med stort intresse utvecklingen inom branschen. Vi arbetar ständigt med ett öra ut mot marknaden för att hålla oss uppdaterade på trender och våra kunders utmaningar. På senare tid har vi märkt en ökad efterfrågan av inspirerande seminarium, samlade forum för utbyte av kunskap och diskussioner kring sälj– och marknadsrelaterade ”hot topics”. Genom samarbetet med Mikael Arndt’s affärsnätverk tar vi nästa steg i trenden nätverkande och låter våra kunder ta del av inspirerande diskussionsforum, seminarium och affärsrelaterat nätverkande.
Med 16 års erfarenhet inom försäljning, chefsroller och rekrytering på strategisk och operativ nivå har jag lärt mig vad som fungerar bra och ger framgång när det kommer till att bygga sälj– och marknadsteam. Samtidigt har jag förstått hur värdefullt det är med nya infallsvinklar, nätverk och förebilder. Om jag ser så många möjligheter med professionellt nätverkande, då borde ju även Poolias kunder vilja få ta del av det, säger Magdalena Ståhl Affärsområdeschef på Poolia Sälj & Marknad.
Arndt’s Affärsnätverk är ett Stockholmsbaserat nätverk med medlemmar bestående av VD:ar, företagsägare, marknads- och försäljningschefer. Syftet med nätverket är att ge chefer från olika företag och branscher möjlighet att träffa varandra på ett naturligt sätt, utbyta kunskap, idéer och inspiration.
Jag har haft förmånen att få arbeta och föreläsa om försäljning och framgångsfaktorer inom försäljning på platser som Moskva, London, Maputo, landsbygden i Rumänien till metropolerna Skövde och Överkalix. Allt har skett på grund av att mitt nätverk av kontakter har fört mig dit. Jag har förmånen att få lära ungdomar att utvecklas i min egen Sales Academy och det är mina kontakter som gjort det möjligt. Därför ser jag det som en naturlig väg och är grymt tacksam över att få samarbeta med Poolia för att ta affärsnätverkande inom marknad och försäljning till en ny nivå i Sverige, säger Mikael Arndt på Arndt´s Business Club.
”Har du en säljande personlighet är sälj och nätverkande inget du slår av eller på, du har alltid ögon och öron öppna för nya affärsmöjligheter och kunskapsutbyte. Kan man då kombinera detta till ett relevant forum och träffa likasinnade blir succén ett faktum.” - Magdalena Ståhl
Så föddes idén om samarbetet mellan Poolia Sälj & Marknad och Arndt’s Business Club – Poolia Business Club. Ett samarbete som syftar till att ge Poolias kunder en unik möjlighet att nätverka med andra ledare inom branschen, hitta nya affärsmöjligheter, utbyta kunskap och profilera sitt eget varumärke i ett relevant forum.