Guide
Medarbetarsamtal-5

Sluta kritisera dina medarbetare!

Medarbetarsamtal bör ske några gånger per år mellan dig som chef och dina medarbetare. Syftet med samtalet är att diskutera dina medarbetares arbetssituation, hur de vill utvecklas framöver och hur ni tillsammans kan utveckla organisationen. Trots detta är det vanligaste misstaget att gå direkt in på mätetal, kontroller och utifrån det kritisera medarbetaren.

Verktyg och tips

I den här guiden kommer vi ge dig verktygen och tipsen för att du ska kunna ha medarbetarsamtal som gör skillnad. Vi kommer bland annat gå igenom:

  • Varför det är så viktigt att alla som arbetar i organisationen har koll på vision, mål och strategi
  • Varför det är så viktigt att involvera medarbetare i helheten
  • Hur du ställer rätt frågor med fokus på medarbetaren

Trevlig läsning!

Vill du läsa fler guider?
Klicka dig tillbaka till kunskapsbanken!