GUIDE
attrahera-personal-kundtjanst-headerimg

Så attraherar du medarbetare till din kundtjänst

Den främsta orsaken till att kundtjänstpersonal lämnar sitt jobb är att de inte får utvecklas, blir inte sedda av sin chef eller får bidra till något större. 

I den här guiden går vi djupare ner på varför din personal inte trivs på kundtjänst, vem som egentligen passar att arbeta som kundtjänstmedarbetare och hur du ska skapa en bättre arbetsplats för dina kundtjänstmedarbetare.

Guiden innehåller bland annat insikter om:

  1. En kundtjänstmedarbetare trivs när hen får hjälpa andra och känna sig behövd.
  2. Systemvan, pedagogisk och problemlösare är 3 av 14 egenskaper som din kundtjänstmedarbetare bör ha. 
  3. Ett stark employer brand och flexiblare arbetstider är 2 av 7 saker som gör din kundtjänst till en mer attraktiv arbetsplats. 

Ladda ner guiden och ta del av alla insikter och tips kring hur du kan attrahera personal till din kundtjänst. 

Trevlig läsning!

Vill du läsa fler guider?
Klicka dig tillbaka till kunskapsbanken!